www.car.cz
 

Jiří Pertlíček junior: Závody v Itálii jsou nepopsatelným zážitkem.....
     20.4.2006 15:45 - tisková zpráva


Ač již dosáhnul v rallye několika zajímavých úspěchů, není Jiří Pertlíček junior v naší republice příliš známým jezdcem. Většinu svých závodních sezon prožil totiž za hranicemi naší země.

 

Po boku svého otce, který zde ještě také sporadicky vytáhne do boje se svou legendární Mazdou 323, vybojoval v roce 2003 vítězství v juniorské sekci Mitropa cupu a o rok později jej dokázal obhájit. V loňské premiéře v tzv. Ignis cupu mu pak patřila čtvrtá pozice. Přestože u našich sousedů je díky vstřícnosti pořadatelů a zajímavým tratím závodění příjemnější záležitostí, uvažuje i o návratu na domácí rychlostní zkoušky…

 

Předpokládám, že ses k rallysportu dostal prostřednictvím svého otce. Podporoval tě v tom, nebo se tě zezačátku snažil spíše odradit?

K rallysportu jsem se opravdu dostal díky tátovi. Nadšený ze začátku úplně nebyl, ale ani mě neodrazoval. Nechal, abych se sám rozhodl, co chci dělat a kam směřovat. Od začátku mě vždycky stoprocentně podporoval a chci mu touto cestou za všechno moc poděkovat.

 

Debutoval jsi se silným vozem Mazda 323. Asi to nebylo vůbec jednoduché. Jak na své začátky vzpomínáš?

První soutěž jsme jel 1. 7. 2000 a byla to Akuma rally Zákupy. Tenkrát jsem usedl do MAZDY 323 GT-R a nevím, kdo byl tenkrát víc nervózní. Jestli já v roli jezdce, nebo táta v roli mechanika. Jednoduché to úplně nebylo, ale tenkrát seděl vedle mne na místě spolujezdce zkušený Jarda Pelc. Díky němu jsme soutěž zvládli bez jakékoli krize a problému.

 

Proč tě vídáme na českých soutěžích jen sporadicky?

Začínal jsme se soutěžemi v Mitropra rally cupu, který jsme dokázali dvakrát vyhrát, na základě výsledků potom přišla nabídka na starty se Suzuki Ignis v rakouském mistrovství a Ignis cupu. Doma jsem zatím odjel jen nepříliš povedenou sezonu rallysprintů v roce 2002. Letos se ale možná blýská na lepší časy a mohli bychom se objevit v MMČR.

 

Čím se zásadně liší soutěže v zahraničí a v ČR?

Každá soutěž, ať v ČR nebo kdekoli jinde má svoje chyby. Na rozdíl od ČR ale v zahraničí pořadatelé pružně reagují na připomínky jezdců a snaží se jim vytvořit co nejlepší podmínky pro vlastní závodění. Velmi hezké jsou konkrétně v rakouském mistrovství i tratě. Úzké cestičky v horách „z rohu do rohu“ asfalt míchaný se šotolinou…

 

Proč myslíš, že je na zahraničních rallye tak malá konkurence v běžných kategoriích? Naopak jsem si všimnul, že „hobby“ třídy či diesely celkem vzkvétají…  

Jednoznačně je všechno o penězích. Hobby auta se dají pořídit za přijatelné peníze. Auta jsou všechny na podobné úrovni a je to myslím poměrně pěkné závodění

 

Nemáš pocit, že celkově národní šampionáty u našich sousedů, ať už je to Rakousko či Německo začínají pomalu upadat? Čemu tento trend připisuješ?

I toto je samozřejmě především o penězích. Do Německého šampionátu příliš nevidím, jen vím, že letos asi nebude vypsáno žádné německé mistrovství, pojede se jen asi jakási série Masters. V Rakousku se letos zvýšil počet soutěží, což většina jezdců nepřijala s povděkem.

 

V průběhu loňského roku vznikla jakási asociace jezdců, do jejíhož čela jsme zvolili Raimunda Baumschlagera. Bohužel ani jemu se nepodařilo zastavit zvyšování počtu závodů. Mnoho jezdců tedy letos z ekonomických důvodů pojede jen vybrané podniky, někteří budou „pauzírovat“ zcela, hodně jezdů plánuje přestup do ARC, což je obdoba našich sprintů.

 

Co se týče divácké kulisy a publicity v médiích, jak jsou na tom české soutěže v porovnání se zahraničím? 

Je zajímavé, že ačkoli se zejména regionální média věnují rallye poměrně hodně, a řekl bych, že více než u nás, diváků chodí v zahraničí na tratě rychlostních zkoušek méně než u nás, ačkoliv i v ČR má počet diváků výrazně sestupný trend. Zvláštní kapitolou je ale Itálie. Tolik lidí a takovou atmosféru jsem na RZ nikdy nezažil a je úplně jedno, jestli jedeš první nebo stopadesátý. Italové fandí až do posledního auta a závody tam jsou skutečně nepopsatelným zážitkem.

 

Kdy tě tví soupeři za hranicemi začali vnímat jako velké ohrožení? Všímala si tě i tamní média?

Ještě s felicií jsme za těžkých podmínek (déšť, mlha) dokázali porážet i mnohem silnější auta. Sem tam nějaká zmínka v mediích proběhla, v loňském roce už si nás v Ignis cupu společně s Marcusem Leebem a Michalem Koglerem všímala media poměrně hodně.

 

Jaké jsou plány do blízké budoucnosti? Nestýská se ti po domovině?

Letošní sezona je pořád ještě otevřená, rozhodnutí o tom, co vlastně pojedeme, ale padne co nejdříve.

 

Jaký je rallyový sen Jiřího Pertlíčka juniora?

Snem je určitě jet v MS, v současné době s Fordem Focus WRC J

 

 

Jezdec:  Jiří Pertlíček junior:  

Narozen: 27. 7. 1981

Bydliště: Plzeň

Rodinný stav: svobodný

Povolání: vedoucí autoservisu

Hobby: rallye, florbal

 

Spolujezdec: Radim Orava

Narozen: 30. 11. 1977

Bydliště: Valašské Meziříčí

Rodinný stav: svobodný

Povolání: autodopravce

Hobby: rallye, fotbal, hokej

 

tisková zpráva

Sportfoto.cz

 


 
 
Fotogalerie:   Agrotec Würth rally Hustopeče 2006 od Libora Zhoře

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose